| ||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||
Задания к Health effects of soil contamination
Задание 1. Соотнесите синонимы
Задание 2. Соотнесите антонимы
Задание 3 Соотнесите
Задание 4. Переведите словосочетания
Задание 5. Словообразование. Употребление суффиксов (Suffixes). Which of the following cannot use the suffix -ance?
a. allow- b. brief- c. deliver- d. repent- e. vigil-
Задание 6. Обратите внимание на слова обозначающие симптомы заболеваний.
Headache, nausea, fatigue, skin rash, eye irritation.
Обратите внимание на слова обозначающие последствия отравлений.
kidney damage, liver toxicity, neuromuscular blockage, liver changes, kidney changes, depression of the central nervous system, leukemia.
Задание 7. Переведите слова. Укажите способ словообразования.
Reversible - irreversible, responsible – irresponsible, regular – irregular. Direct – indirect, organic – inorganic, equitable – inequitable. Available – unavailable, expectedly – unexpectedly, suitable – unsuitable. To vitalize – to devitalize, to press – to depress, nomination – denomination. Act - interact, dependent – interdependent, change – interchange, flow – interflow. Population – overpopulation, production – overproduction, to value – to overvalue, to whelm – to overwhelm, to predict – to overpredict. Danger – dangerous, hazard – hazardous, nerve – nervous, gas – gaseous, oxygen – oxygenous. Economy – economic, climate – climatic, symbol – symbolic. Agriculture – agricultural, technology – technological, physics – physical, electromechanic – electromechanical, environment- environmental. Geographical – geographically, direct - directly, apparent – apparently, potential – potentially.
| ||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||
Национальный фонд подготовки кадров. Проекты в сфере информатизации образования. Курс подготовлен по технологии «Веб-Конструктор для образования». |